Handledarkurs

Sedan den 1 januari 2006 måste alla handledare och elever gå en handledarkurs för att kunna övningsköra privat. Vi har ett särskilt tillstånd från Trafikverket att bedriva denna utbildning som varar i 3 timmar exklusive rast.

Vi följer en särskild kursplan från Trafikverket där målen är att hjälpa till att strukturera mängdträningen så att den blir säkrare och mer effektiv, minska antalet olyckor och skapa ett aktivt samarbete med er.

Efter genomförd kurs överför vi registrering av kursen elektroniskt till Transportstyrelsen.

Kursen genomförs på Nyhems Trafikskola och kostar 500:-/person. Betalning sker innan kursen startar och samtliga måste kunna legitimera sig vid kurstillfället. Handledarkursen har vi vissa vardagar vid kl.17.00 och på lördagar kl. 09.00-12.15, datumen hittar du på startsidan.

Vid intresse anmäl er till kontoret, det finns begränsade platser.

Tel: 035-21 35 01

Handledarkursen kan avbokas senast 2 dagar innan kursen utan kostnad. Ej avbokad eller för sent avbokad kurs debiteras du HELA kostnaden. Om något akut inträffat godtas läkarintyg. Det är först till kvarn som gäller, anmälan är bindande. Vi förbehåller oss rätten att ställa in kursen av orsaker som t.ex. sjukdom eller om inte tillräckligt deltagarantal uppnås.

AVBOKNING kan endast ske via telefon inte mail!

Kursen genomförs på Nyhems Trafikskola och kostar 400:-/person som betalas innan kursen börjar och samtliga måste kunna legitimera sig vid kurstillfället. Handledarkursen har vi på lördagar kl. 09.00-12.30, datumen hittar du på startsidan.

Vid intresse anmäl er till kontoret, det finns begränsade platser.

Tel: 035-21 35 01

AVBOKNING kan endast ske via telefon inte mail!