Risktvåan

Riskutbildningen del 2 är Halkbanan och är obligatorisk.Det är en praktisk kurs som genomförs i slutskedet av din körkortsutbildning. Det är körning under särskilda förhållanden där man får uppleva och inse risker vid halt väglag. Utbildningen bedrivs ute på Kristineheds övningsplats i Halmstad.Egen lärare från trafikskolan håller i utbildningen. Samling på trafikskolan, därefter åker lärare tillsammans med elever ut till övningsplatsen.

Riskutbildningen tar fyra timmar inklusive raster och transport. Kostnaden för kursen är 2100:- som betalas senast 1 vecka innan kursen. Det blir även en legitimationskontroll vid kurstillfället.

Godkänd Risktvåa är giltig i 5 år.

Risktvåan kan avbokas senast 5 arbetsdagar innan kursen utan kostnad. Ej avbokad eller för sent avbokad kurs debiteras du med halva priset av kostnaden. Avbokning kan ENDAST ske via telefon inte mail. Om något akut har hänt så godtas läkarintyg. Det är först till kvarn som gäller, anmälan är bindande. Vi förbehåller oss rätten att ställa in kursen av orsaker som t.ex. sjukdom eller om inte tillräckligt deltagarantal uppnås.

Kontakta oss för anmälan på tel: 035-21 35 01